Annonsørinnhold

Sto skreddersyr prosjekttilpasset BIM-objekter til entreprenørene
Digitalisering av byggenæringen er nøkkelen for å sikre konkurransekraft og positiv produktivitetsutvikling i den norske byggenæringen. Her spiller Sto Norge en aktiv rolle som markedsleder innen fasadeløsninger og en sterk posisjon ovenfor flere av de største entreprenørene i Norge som samarbeidspartner i større boligutviklingsprosjekter.
Denne artikkelen er over fire år gammel.
Sto er nå i ferd med å bygge seg kraftig opp for de kommende digitale forandringene som skjer.
Les mer om digitalisering i Sto her
Byggenæringen står foran en digital revolusjon, og da gjelder det å være godt informert.
– Som leverandør av byggematerialer innenfor segmenter og fagområder har Sto Norge alltid vært en fremtidsrettet aktør med innovativ tilnærming til det norske markedet, sier Hans Arntzen, Country Manager Sto Norge AS.

– Stadig flere i verdikjeden, fra entreprenører til forvaltere og byggherrer, etterspør relevant dokumentasjon for produktene som anvendes på byggeplass, og som ett ledd i vårt mål om å bli ledende innen digitalisering av produkt- og systemrelaterte temaer innen byggenæringen har vi rett og slett tatt steget videre. Vi skal være nr.1 innenfor digitalisering i Norge som byggevareleverandør. Vi skal være et sted der entreprenører oppsøker oss for hjelp og bistand når digitaliseringen eskalerer som den vil gjøre. Mens vi tidligere kunne tilby generelle BIM-objekter kan vi nå tilby skreddersydde, prosjektspesifikke BIM-objekter, sier Arntzen videre.
Dette vil kunne ha stor betydning for aktørene i næringen.
– Entreprenørene vil nå kunne få et mer tilpasset BIM-objekt – tilpasset sine spesifikke valg av produkter og oppbygging, Når du har gjort dine valg, tilbyr vi et BIM-objekt med akkurat dine preferanser, altså et prosjekttilpasset BIM-objekt, konkluderer Arntzen.