Annonsørinnhold

Sparer opptil 50.000 kroner på bruk av SmartDok - i måneden
Før selskapet digitaliserte seg holdt de på å drukne i papirer, et halvt år senere var papir-helvete et glemt kapittel.
Denne artikkelen er over fire år gammel.
– Vi har gått fra en excel-verden og manuelle timelister til å ta i bruk SmartDok og digitalisere oss, forteller daglig leder i Grunnarbeid Vest AS, Arild Hatland.
Hvordan sparer dere så mye?
– Med SmartDok registreres timer og varer direkte inn i appen. Der timer og varer før var svinn er det nå data som hjelper til full kontroll på prosjektene.
– Vi har satt en regel i systemet der time- og vareregistreringer må rapporteres i SmartDok samme dag. Dette reduserer svinnet stort.
God kontroll resulterer i korrekt fakturering og lønnskjøring.
– Dermed er alt oppdatert hver dag, og jobben med å fakturere blir mye mindre tidkrevende. Samtidig får vi plass all viktig dokumentasjon, som resulterer i at kvalitetssikringen (KS) er mye bedre enn før.
Artikklen fortsetter under bildet

Grunnarbeid siden 1994
Grunnarbeid Vest AS ble startet i 1994 og tilbyr alt innen grunn- og betongarbeid i Bergen og omegn. Selskapet driver blant annet med graving, boring/sprenging, betong, drenering, natursteinsmuring og riving. I dag består selskapet av 13 ansatte.
Hvorfor er dere et foretrukket valg?
– Kundene velger oss på grunn av kvalitet og den erfaringen vi har opparbeidet oss siden oppstarten. Vi er fleksible, og serviceinnstilte.
– Vår høyeste prioritet er nøyaktighet og kvalitet når vi utfører oppdrag. Vi har maskiner og utstyr for både små og store prosjekter.
Et av disse prosjektene var Wergeland hageby. Et prosjekt som Kallekleiv og Hatland er spesielt stolt over at selskapet utførte. Her gjorde selskapet grunnarbeidet. Hovedentreprenør var Byggmester Hitland.
– Dette var et komplisert oppdrag på mange måter, men der vår kompetanse på grunnarbeid og sprengning kom til gode.
Artikkelen fortsetter under bildet

Kun et tastetrykk unna
Styremedlem og eier av Grunnarbeid Vest AS, Bjørn Kallekleiv er glad Arild Hatland valgte å innføre SmartDok i starten av 2020.
– Det har vært en stor forbedring i forhold til hvordan det var før. Dette gjelder både timeregistrering, rapportering og kvalitetssikring, sier Bjørn.
– Før var det vanskelig å finne fram, eller få en god oversikt. Dette eksisterte nesten ikke. Nå har vi full oversikt. Vi registrerer varer, timer og tar bilder som vi legger ved sjekklister via HMS-modulen i SmartDok.
– Nå skal det sies at vi fant ut av ting før også, men en brukte bare så mye mer tid. Så vi er storfornøyde med hvordan vi har det i dag.
– Resultatet er jo at våre kunder får bedre dokumentasjon og vi leverer høyere kvalitet, sier Bjørn til slutt.
Artikkelen fortsetter under bildet

Foretrekker fleksibilitet
Arild Hatland gir klart uttrykk for at han foretrekker fleksibiliteten som SmartDok gir han og selskapet.
– SmartDok består av flere moduler, og vi velger selv hvilke moduler vi skal ta i bruk. Dette fører også til at vi kan teste ut deler av SmartDok. Jeg kan for eksempel spørre om å få teste ut verktøy-modulen, og så uten å måtte binde meg til noe får jeg testet ut om denne delen av systemet er noe som kan gi oss verdi, sier Arild.
Arild ønsker også å skryte av selve prosessen med å komme i gang med å digitalisere seg.
– Vi bestemte oss for SmartDok i februar, og var veldig kjapp med å få det opp å gå. Allerede i mars var alle i selskapet i gang med å registrerte timer og varer i systemet.
– Oppfølgingen fra SmartDok har vært veldig bra, og jeg ønsker å skryte av Steffen i Bergen som har vært veldig flink med oppfølging.
Kontakt SmartDok for demo og pris
