Annonsørinnhold

Norsk kvalitet bygger tillit internasjonalt

Tre ledende norske selskaper styrker merkevaren og satser internasjonalt med Made in Norway-merket.

Made in Norway

Made in Norway er Norges offisielle opphavsmerke, administrert av Innovasjon Norge. Merket gir bedriften din mulighet til å synliggjøre norsk opphav og verdiene som følger med. Norge har et sterkt internasjonalt omdømme, kjent for kvalitet, ansvarlighet og integritet, som din bedrift kan dra nytte av ved å ta i bruk merket.

Annonsørinnhold på Bygg.no

Byggeindustrien har et eget område med annonsefinansiert innhold på bygg.no. Denne seksjonen er ikke knyttet opp mot Byggeindustriens journalister eller redaksjon, men er en distribusjonskanal for betalt innholdsmateriell.

Made in Norway-merket har blitt et sterkt symbol på norsk kvalitet, bærekraft og håndverkstradisjon, men for Moelven Byggmodul, Stoneart og Forestia er opphavsmerket mer enn bare et stempel – det er en strategisk satsing som gir økt synlighet, styrker merkevaren deres, og åpner dører til nye markeder.

Siden opphavsmerket ble lansert i fjor, har listen over stolte norske produkter og løsninger som bærer merket blitt lang! Ordningen er del av regjeringens eksportsatsning – Hele Norge Eksporterer – som tar sikte på å øke norsk eksport, utenom olje og gass, med 50 % innen 2030.

Det opprinnelige initiativet til å lansere et nasjonalt opphavsmerke kom fra næringslivet selv, for å dra nytte av de positive assosiasjonene knyttet til Norge internasjonalt. 

Norskproduserte moduler siden 50-tallet

Jørn Eirik Erlund

Moelven Byggmodul produserer tremoduler som blir til moderne, bærekraftige bygg med kort byggetid. Siden 1950-tallet har de levert modulbygg til skoler, barnehager, kontorer, hoteller, studentboliger, kantiner og rigger for bygge- og anleggsbransjen. 

– Ved å synliggjøre vår norske opprinnelse, styrker vi vår posisjon som en ansvarlig og kvalitetsbevisst modulleverandør både i det norske og europeiske markedet, sier Erlund. Moelven Byggmodul ser Made in Norway-merket som et viktig konkurransefortrinn. Ved tildelingen og bruken av opphavs-
merket, posisjonerer selskapet seg som en tydelig aktør innen bærekraftige byggeløsninger i Norge og Europa.

 Opphavsmerket gir oss en tydelig differensiering i et stadig mer krevende marked, og bidrar til å bygge tillit hos både norske og internasjonale kunder. Jørn Eirik Erlund, konstituert adm. direktør, Moelven Byggmodul 

Norsk skog blir bygge-materialer I verdensklasse

Kristian Hanssen

I over 70 år har Forestia utviklet høykvalitets byggematerialer basert på kortreist norsk skog ved å produsere sponplater til møbler, konstruksjon og interiør. Med Made in Norway ønsker selskapet å styrke sin posisjon både hjemme og internasjonalt. I dag eksporteres en stor andel av produktene til Sverige, Finland, Danmark og Nederland, og ambisjonene stopper ikke der. 

– Opphavsmerket signaliserer solid kvalitet, bærekraft og norsk håndverk – verdier som gjør oss attraktive i et stadig mer bevisst europeisk marked, sier Hanssen.

 Vi er svært stolte av å bruke 100 % norske råvarer i produksjonen vår. Samtidig bidrar vi betydelig til norsk industri og arbeidsplasser. Kristian Hanssen, administrerende direktør, Forestia

Historien om norsk skifer og håndverk

Gjertine Pollestad

Norsk skifer er en eksklusiv og begrenset ressurs, formet gjennom flere hundre millioner år. Stoneart har gjort det til sin spesialitet å forvandle disse unike naturmaterialene til skreddersydde produkter med særpreg og tidløs eleganse. Med Made in Norway-merket vil Stoneart bringe norsk skifer ut i et internasjonalt marked. Merket gjør det enklere å fortelle historien om norsk skifer, håndverket og bærekraftige verdier til et globalt publikum. – Kundene våre ønsker produkter som er eksklusive, unike og bærekraftige, sier Pollestad.

 Dette er et kvalitetsstempel som åpner dører og bygger tillit. Det handler ikke bare om produkter, men om å formidle en historie – om natur, tradisjon og norsk håndverk. Gjertine Pollestad, Sales Director, Stoneart

Made in Norway – et symbol med kraft

Anne Marie Brady

Made in Norway er mer enn et opphavsmerket for alle tre selskapene – det er et strategisk verktøy som styrker merkevaren, differensierer i konkurransen og gjør det enklere å lykkes internasjonalt. Merket representerer verdier som kvalitet, bærekraft og pålitelighet, og signaliserer til kunder over hele verden at produktene er utviklet med respekt for både tradisjon og miljø.

 Ved å synliggjøre ditt norske opphav kan du differensiere deg, styrke din konkurransekraft og kanskje også hente ut høyere verdier. Med opphavsmerket Made in Norway får du sagt mye – med ganske lite. Anne Marie Brady, Innovasjon Norge

De tre selskapene er tydelig på hva opphavsmerket betyr for dem

Made in Norway-merket representerer kvalitet, ansvarlighet og norsk produksjon – og det er verdier som er stadig mer etterspurt. Jørn Eirik Erlund Konstituert adm. direktør, Moelven Byggmodul

 Merket er et symbol med internasjonal anerkjennelse, tett knyttet til premium kvalitet og ansvarlig produksjon. Kristian Hanssen Administrerende direktør, Forestia

 Vi er stolte av å være en del av Norges eksportlandslag. Merket er et kraftfullt verktøy som gjør det lettere å bygge tillit hos kundene våre, samtidig som vi skaper varig verdi i nye markeder. Gjertine Pollestad Sales Director, Stoneart

Les mer om Made in Norway og kriteriene for å bruke opphavsmerket.

 

Powered by Labrador CMS