Annonsørinnhold

Kjøper all IT som en tjeneste

Konsulent og arkitektselskapet Opus kvittet seg med serverrommet og sparer penger på å ha alt i skyen.

Denne artikkelen er over fem år gammel

( Klikk for større versjon)Klikk for større versjon

Amesto

Amesto ble opprettet i 2002 og er et familieeid, nordisk konsern med 1000 ansatte. Konsernet består av virksomheter i Norden, New York, London og Amsterdam. Vi har spesialisert oss innen outsourcing av regnskap, HR og lønn, forretningssystemer innen CRM, ERP, HRM, IT-infrastruktur, analytics, AI og robotics, samt rekruttering og konsulentutleie. Amesto er en del av Spabogruppen, som i 2017 omsatte for 1,3 milliarder. Les mer på www.amesto.no

Annonsørinnhold på Bygg.no

Byggeindustrien har et eget område med annonsefinansiert innhold på bygg.no. Denne seksjonen er ikke knyttet opp mot Byggeindustriens journalister eller redaksjon, men er en distribusjonskanal for betalt innholdsmateriell.

Opus sine 17 ansatte i Bergen anses som et av Vestlandets fremste miljø på arealplanlegging og eiendomsutvikling. De ansatte er både arkitekter og rådgivende ingeniører, og selskapets brede kompetanse har vært viktig i toneangivende næringsprosjekt som Media City Bergen, Flesland Næringspark, Laksevåg verftsområde, Bergen ByArena, Brann Stadion, og en rekke andre eiendoms- og næringsutviklingsprosjekt i- og rundt Hordaland.

- Vi skal være best på vår kjernevirksomhet. Ikke drift av teknologi og programvare, sier Christina Getz, administrasjons- og markedsansvarlig i Opus.

Besøk Opus sine hjemmesider her

Fornøyd med faste kontaktpersoner
Kunnskapsbedriften har derfor satt ut ansvaret for nettverk, systemer, serverdrift og sikkerhet til Amesto, som styrer alle IT-tjenester deriblant regnskaps- og lønnssystemene. Selskapenes samarbeidsforhold har vart i over fem år, og tilfredsheten er merkbar.

( Klikk for større versjon)Klikk for større versjon

- Vi anbefaler gjerne IT-drift fra Amesto til andre. Vi har flinke og faste kontaktpersoner som har levert tjenester som vi har vært godt fornøyd med, sier Getz. Før hadde selskapet egne servere, og eget IT-miljø.

- Nå er det mye mer praktisk å være i skyen. I tillegg oppleves det trygt og sikkert, påpeker Getz og ramser opp andre fordeler som større fleksibilitet, og mindre behov for areal til maskiner.

Ønsker du hjelp til å forenkle forretningsdriften? Sjekk ut hva Flyttedagen innebærer

Sparer penger
Opus fremhever også at de sparer penger ved å være i skyen.

- Dette både på drift og i form av færre investeringer. Hvor mye kan vi ikke nøyaktig fastslå, men det er en del, sier Getz.

Like viktig er bruken av nye arbeidsverktøy som Office 365 som selskapet er i gang med å innføre. Dette er en skybasert abonnementstjeneste som samler alle de beste verktøyene og gjør samhandlingen enklere og mer effektiv. Office 356 inkluderer kjente verktøy som Word, Excel, PowerPoint og Outlook, i tillegg til kraftige skytjenester som lagringsløsningen OneDrive og samhandlingstjenesten Microsoft Teams.

- Vi er foreløpig ferske på Office 365, men ser at det kommer med mange spennende muligheter.

Ønsker dere å vite hva flytting til skyen innebærer? Last ned gratis strategidokument her

( Klikk for større versjon)Klikk for større versjon
Powered by Labrador CMS