Annonsørinnhold

Å ha rutinene lett tilgjengelig via mobil vil gjøre din arbeidsplass sikrere. Her ser vi Martine finne frem rutinene for arbeid i høyden via sin mobiltelefon.

Et komplett HMS-system i én app - ett system!

Med avviksregistrering, SJA, RUH og HMS-håndbok i samme app, er HMS Pro en gave til ditt HMS-arbeid.

Denne artikkelen er over fem år gammel

SmartDok

SmartDok er en skybasert løsning som hjelper deg som entreprenør å holde oversikt over prosjekter fra A til Å.

Annonsørinnhold på Bygg.no

Byggeindustrien har et eget område med annonsefinansiert innhold på bygg.no. Denne seksjonen er ikke knyttet opp mot Byggeindustriens journalister eller redaksjon, men er en distribusjonskanal for betalt innholdsmateriell.

På samme måte som iPhone satte standarden på framtidens smarttelefoner, ønsker programvareselskapet SmartDok å sette standarden for hvordan et HMS-system skal fungere. SmartDok kaller sin løsning HMS Pro.

- Vi mener at det ikke skal være nødvendig med flere systemer eller flere apper for å kunne utføre HMS-arbeidet. Med SmartDok får du alt i en og samme app, sier salgssjef, Per Tore Hansen i SmartDok.

Med SmartDoks HMS Pro får du nettopp HMS-håndbok, sikker jobb analyse, rapport om uønskede hendelser, avviksregistrering, samt skjema og sjekklister - i ett system.

Be om demo på SmartDoks HMS-system her!

Artikkelen fortsetter under bildet

Salgssjef i SmartDok, Per Tore Hansen gleder seg sammen med mange i bygge- og anleggsbransjen, som nå kan har et komplett HMS-system tilgjengelig via mobil. Klikk for større versjon

Klikk for større versjon Salgssjef i SmartDok, Per Tore Hansen gleder seg sammen med mange i bygge- og anleggsbransjen, som nå kan har et komplett HMS-system tilgjengelig via mobil.

Det viktigste er brukervennlighet og tilgjengelighet
- For å komme i gang å bruke systemet er det ingen krav for å være datakyndig. Alle får det til, sier Hansen.

Brukervennlighet er det viktigste, og HMS-systemet i SmartDok er intet unntak. Tilgjengelig både via PC-en på kontoret, og ikke minst ute på bygge- og anleggsplassen, oppe på fjellet og andre plasser ute i felten, via mobil eller nettbrett.

Er HMS Pro kun for bygge- og anleggsbransjen?

- Nei, vi har erfart det siste året at mange andre bransjer også trykker produktet til sitt bryst. Som for eksempel oppdrettsnæringen, alpinbakker, kommuner, skogbruk, gartnere, og mange andre, forklarer Per Tore.

HMS-systemet ligger i samme appen, og lett tilgjengelig sammen med de andre funksjonene i SmartDok ( timeregistrering , mannskapslister , varetransport , maskinoversikt og kjørebok med mer).

Artikkelen fortsetter under bildet

Med HMS-systemet lett tilgjengelig via en brukervennlig app blir også det viktige arbeidet med HMS enklere og mer motiverende å utføre. Klikk for større versjon

Klikk for større versjon Med HMS-systemet lett tilgjengelig via en brukervennlig app blir også det viktige arbeidet med HMS enklere og mer motiverende å utføre.

Hva inneholder SmartDok HMS Pro?

1. HMS-håndbok
Endelig er det slutt på tiden med nedstøvede HMS-håndbøker . Nå får du den nemlig på mobil!

- Med HMS-håndboken på mobil vil brukerne nå enkelt finne fram til aktuelle prosedyrer for den jobben som skal utføres, forteller Per Tore.

Du vil også kunne lese nærmere på relevante lover og forskrifter, og ha tilgang til et godt og oversiktlig organisasjonskart med definert HMS-ansvar og roller med kontaktinformasjon.

- I tillegg til dette vil du finne info om hva som er viktig for bedriften en jobber i – hvilke HMS-mål og hvordan en nå disse. Alt via mobil og PC, legger han til.

Artikkelen fortsetter under videoen

Videoen med Ove som skifter fra perm til mobil er veldig populær

2. Rapport om Uønskede Hendelser (RUH)
Alltid tilgjengelig når uhellet først er ute. Rapporter hendelsen når den skjer, der den skjer. RUH-skjemaene alltid tilgjengelig i din mobil!

- SmartDok er det ideelle rapporteringsverktøy for uønskede hendelser. Med HMS Pro-modulen kan du enkelt rapportere og dokumentere avvik med eller uten GPS-taggede bilder via appen, sier Per Tore.

Rapporten brukes til analyse av situasjonen for å finne ut om det er behov for nye eller endrede prosedyrer, og forbedrende tiltak kan iverksettes. Enklere kan det ikke gjøres!

Artikkelen fortsetter under bildet

Å rapportere uønskede hendelser med app har gjort arbeidet med HMS enklere, og ikke minst sikret arbeidsplassene bedre. Klikk for større versjon

Klikk for større versjon Å rapportere uønskede hendelser med app har gjort arbeidet med HMS enklere, og ikke minst sikret arbeidsplassene bedre.

3. Sikker Jobb Analyse (SJA)
Med SJA i appen blir arbeidet med å sikre arbeidsplassen enklere enn noen gang!

SJA er en systematisk gjennomgang og vurdering av farer i forkant av en aktivitet der det kan oppstå farlige situasjoner. Det er også en viktig del av HMS-arbeidet i en bedrift.

- Alle involverte parter signerer og har tilgang til analysen på mobil

4. Kvalitetsavvik
Hvor ofte opplever du ikke at noe avviker i leveranse eller utførelse?

Å kunne registrere avvik via mobilen gjør avvikshåndtering i bedriften mye enklere. Også her kan du dokumentere slik som du gjør i RUH, med fotodokumentasjon. Tegn og forklar på bildene som leveres inn med GPS-referanse, og vegreferanse om ønskelig.

Som alltid, brukervennlighet er det aller viktigste!

5. Malbibliotek og superenkel skjemabygger
Ingen grunn til å finne opp hjulet på nytt. Ferdige maler klar til bruk fra dag en!

Du kan også tilpasse eller lage nye skjema/sjekklister i vår skjemabygger. Fylles ut på PC, mobil eller nettbrett.

- Som en del av HMS Pro tilbyr vi et malbibliotek av nyttige sjekklister som våre kunder enkelt kan laste ned og ta direkte i bruk, eller justere etter eget behov, forteller Per Tore til slutt.

BE OM DEMO OG PRIS PÅ SMARTDOK

Powered by Labrador CMS